Gemeenteraad: tunneltje Zanderij langer open!

Mooi nieuws vanuit de gemeenteraad! Gisteravond is een motie aangenomen die oproept om sluiting voor autoverkeer van het tunneltje Duinviool bij de Zanderij uit te stellen. Het voorstel van CDA en VVD werd ook gesteund door Durf, waardoor een nipte meerderheid van de gemeenteraad vóór dit voorstel was.

Opvallend in de debat was wel dat wethouder Mostert meermaals liet weten tegen het voorstel te zijn, en hij leek het plan om de sluiting minimaal één jaar uit te stellen niet te willen uitvoeren. De wens van de gemeenteraad is echter duidelijk, en dus verwachten we dat de wethouder de motie ook gaat uitvoeren. Zoals we vorige week al schreven, is een grote meerderheid van de omwonenden tegen deze sluiting van het tunneltje.

Helaas verandert vooralsnog niet dat het tunneltje later wel dichtgaat voor autoverkeer. Alleen VVD en CDA stemden afgelopen zomer tegen dit voorstel, waardoor de provincie nu aan de slag is met plannen rond het tunneltje. We blijven echter wel goed in de gaten houden of er later nog ruimte is om de sluiting voor autoverkeer te voorkomen.

De aangenomen motie is hieronder als bijlage te vinden.