Lennart van der Plas nieuwe lijsttrekker

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 is Lennart van der Plas de lijsttrekker namens de VVD, zo hebben onze leden gisteren tijdens de Algemene Ledenvergadering unaniem besloten. De 26-jarige Van der Plas was nog niet eerder actief in de Katwijkse gemeenteraad, maar is desondanks geen onbekende binnen onze afdeling. Zo was hij eerder actief als campagneleider en van 2018 tot dit jaar bestuursvoorzitter. In het dagelijks leven werkt de Katwijker voor de Tweede Kamerfractie van de VVD en is hij als vrijwilliger onder meer actief voor voetbalvereniging Quick Boys.

Voorzitter Jaap van Duijn: “De VVD Katwijk is al volop bezig met de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar. De benoeming van Lennart van der Plas tot onze lijsttrekker is daar een voorbeeld van. Lennart is met zijn kennis en ervaring uitermate geschikt en is bovendien tot op het bot gemotiveerd. We kunnen ons geen betere lijsttrekker wensen en zien de komende verkiezingen met veel vertrouwen tegemoet.”

Ook huidig fractievoorzitter Toon Stegmann is content met de keuze. “Ik vind het fantastisch om met een jong gezicht de volgende verkiezingen in te gaan. Zelf ambieer ik de functie niet, ik steun Lennart dan ook van harte als nieuwe lijsttrekker.”

Van der Plas: “Ik ben ontzettend trots op deze voordracht en heel gemotiveerd om de komende jaren als volksvertegenwoordiger te werken aan een sterke VVD in onze gemeente. Recente verkiezingsuitslagen laten zien dat er voor onze partij veel potentieel is in Katwijk. Samen met een mooi team ga ik mij er hard voor maken om dit potentieel ook op lokaal niveau waar te maken.”