VVD: Maak tempo met nieuwbouw Valkenburg!

© 't Valkentij (Valkenburg)

Al jarenlang wordt er gesproken over de bouw van de nieuwe woonwijk ’t Valkentij op het voormalige Uxem-terrein in Valkenburg, vlakbij de grens met Katwijk aan den Rijn. Een definitief besluit voor de bouw laat echter op zich wachten. Door middel van politieke vragen aan het college trekken we hierover aan de bel.

We vragen ons onder meer af hoe het kan dat er nog altijd geen voorstel aan de gemeenteraad is gedaan omtrent de bouw. Ook willen we graag weten in hoeverre omwonenden de afgelopen tijd zijn betrokken bij de plannen.

Bij de VVD leven vooral zorgen over een mogelijk gevaarlijk verkeersknelpunt dat dreigt te ontstaan, ter hoogte van de kruising Joghtlaan/Katwijkerweg. We vragen hoe het college dit ziet en of er is gekeken naar alternatieven.

Tot slot roepen we, los van de vragen omtrent ’t Valkentij, op om een vervaldatum in te voeren bij omgevingsvergunningen. Nu wacht een ontwikkelaar soms omdat later bouwen meer geld oplevert. We pleiten er daarom voor om vergunningen na een termijn automatisch te laten vervallen, om de woningbouw te versnellen.

De vragen, hieronder te vinden in de bijlage (pdf), dienen binnen dertig dagen te worden beantwoord.