Nieuwbouw Salem in zicht

© DSV

Aanstaande donderdag 11 juli krijgt DSV groen licht voor de nieuwbouw van Salem in Katwijk aan Zee. Een belangrijk moment voor de zorgorganisatie, die na financieel zware jaren met positieve cijfers vooruit kijkt.

Eind juni sprak de hele raad zich positief uit over het businessplan van DSV. Omdat de gemeente nog garant staat voor een groot deel van de leningen, heeft het college toegezegd bij DSV een vinger aan de pols te houden en de raad direct te informeren wanneer er onverhoopt financiƫle problemen ontstaan. Voor de VVD een belangrijke voorwaarde om dit voorstel te steunen.

De nieuwbouw van Salem bestaat uit 116 wooneenheden voor mensen met dementie en een aantal hospiceplaatsen. Dit is een forse uitbreiding met wat Salem nu heeft. Het is goed dat hiervoor een initiatief wordt genomen: door de zogeheten dubbele vergrijzing krijgen we vaker te maken met dementieproblematiek, en DSV voorziet in de zorgbehoefte van veel inwoners van onze gemeente.

Met dit voorstel voorkomen we dat inwoners op lange wachtlijsten terechtkomen en het risico lopen om ver van huis in een crisissituatie geplaatst te worden. De VVD feliciteert DSV alvast met dit positieve besluit!