De Bogaert moet blijven!

Door de plannen voor een nieuwe bibliotheekvestiging in De Burgt in Rijnsburg, dreigt biljartvereniging De Bogaert een flink deel van de ruimte te moeten inleveren. De VVD is het hier niet mee eens. De al bijna vijftig jaar oude vereniging vervult een belangrijke rol in de lokale samenleving, en zag het ledenaantal de afgelopen tijd ook groeien.

Hoewel er nog onderzoeken lopen, is de biljartvereniging er niet gerust op. De Bogaert lijkt straks veel ruimte te moeten inleveren, waardoor het allemaal wel heel krap wordt. Samen met diverse andere partijen deden we vorige week de oproep om toch echt serieus te kijken wat er nog wel mogelijk is. We hopen dat dit straks het gewenste effect sorteert.

De VVD stemde afgelopen jaar tegen het nieuwe Cultuurbedrijf, tegenwoordig Planck geheten. We zien te veel onzekerheden rondom de plannen en vooral te veel kosten die onze eigen inwoners moeten opbrengen. Dat vinden we niet uit te leggen in een tijd waarin de uitgaven al flink stijgen én de inkomsten voor de gemeente onder druk staan.