VVD verheugd met referendum

Het komt er nu écht: het referendum over de forse uitbreiding van het betaald parkerengebied. Na diverse vergaderingen stemde de gemeenteraad hier vannacht (1 maart) mee in.

De afgelopen tijd voerde de VVD uitgebreid campagne tegen het slechte voorstel van het college over parkeerregulering. Dit zou ertoe leiden dat onder meer mogelijk heel Rijnsburg en een groot deel van Katwijk Noord te maken krijgen met betaald- of vergunningparkeren. Een groep bewoners nam onlangs het initiatief om een referendum te organiseren, waar ze in slechts een paar dagen ruim voldoende steun voor behaalden.

Een voorstel van de VVD om vooraf een enquête te houden onder betrokkenen kreeg geen steun van de coalitie. Daarom zijn we verheugd dat er nu een referendum komt en iedereen zich alsnog kan uitspreken.

De initiatiefnemers moeten binnenkort nog wel duizend (nieuwe) ondersteuningsverklaringen ophalen. Omdat ze daar veel meer tijd voor krijgen én het benodigde aantal verklaringen vorige keer al ruim werd gehaald, is dat naar verwachting een formaliteit.

Het referendum én uitstel van de plannen is heel mooi nieuws voor al die ondernemers en inwoners die niets zien in de plannen rond het betaald parkeren. We kijken uit naar de komende periode, waarbij we zullen blijven uitleggen waarom parkeerregulering voor de toekomst van onze gemeente absoluut geen goed idee is.