Inbreng VVD tijdens debat betaald parkeren

De VVD ziet niets in de plannen om het betaald parkerengebied fors uit te breiden, zo maakten we gisteren duidelijk in het debat hierover. De oppositie was unaniem zeer kritisch op de plannen, maar DURF, ChristenUnie en SGP bleken helaas totaal niet bereid hiernaar te luisteren.

Volgens het college zou de zogeheten 'parkeerregulering' de enige optie zijn om meer te kunnen bouwen. Onzin! Het is een KEUZE om geen extra parkeerplaatsen te creƫren wanneer je extra huizen bouwt. De VVD vindt het onacceptabel dat er nu op veel plekken woningen bijkomen zonder parkeercapaciteit. Dan zorg je straks doelbewust voor een parkeerchaos in grote delen van onze gemeente en tast je het leefgenot van duizenden inwoners aan.

We voelen ons gesteund door de vele honderden berichten die we in de afgelopen periode ontvingen en zullen er alles aan blijven doen dit slechte plan tegen te houden, of in ieder geval aan te passen. Op donderdagavond 29 februari praten we er in de gemeenteraad weer over door.