Maatregelen Ridderpark na vragen VVD

Eind vorig jaar stelden we het college vragen over de renovatie van, en overlast in het Ridderpark in Katwijk aan Zee. Inmiddels hebben we antwoord ontvangen en worden er enkele concrete stappen ondernomen.

Om de hinder voor omwonenden te verminderen, zal het Ridderpark extra aandacht krijgen: de surveillance door boa’s wordt voortgezet, er wordt vaker schoongemaakt en de mosquito bij het gemeentehuis wordt weer aangezet. Hiermee wordt een hoogfrequent geluid uitgezonden, wat voorheen al hielp tegen overlast.

Daarnaast wordt het voorrangsbeleid gewijzigd. We gaven ook de suggestie mee om een drempel of andere ‘snelheidsremmers’ toe te voegen, maar dat blijkt geen optie. We hopen dat met de nieuwe verkeersregels de veiligheid ook (iets) verbetert, want nu horen we te vaak over gevaarlijke situaties die zich hier voordoen.

Naast de verkeers- en geluidsoverlast vroegen we het college ook terug te kijken op de forse budgetoverschrijding bij de renovatie van het Ridderpark. Daarop kregen we de volgende reactie: “De afgelopen jaren zijn verschillende stappen gezet in het verbeteren van de interne bedrijfsvoering. […] We zullen altijd blijven sturen op het voorkomen dan wel minimaliseren van kostenoverschrijdingen.” Uiteraard zullen we ook dit blijven volgen.

De beantwoording van de vragen is te vinden in de bijlage hieronder.