Uitgestoken hand richting coalitie

Volgende staan donderdag is het tijd voor de Algemene Beschouwingen. Tijdens dit debat spreekt de Katwijkse gemeenteraad over de begroting voor 2024. Vorig jaar zagen we dat hierbij vrijwel alle ideeën vanuit de oppositie werden afgewezen en weggestemd. Veel van deze voorstellen stonden niet in het coalitieakkoord, dus was de hoop dat coalitiepartijen Durf, SGP en ChristenUnie er met een open houding naar zouden kijken. De werkelijkheid bleek helaas anders.

Daarom komen we met de volgende oproep aan onze coalitievrienden: ga met een open vizier het debat in! En beoordeel voorstellen op de inhoud, in plaats van deze af te wijzen omdat opposanten ze indienen. Want ook de oppositie heeft goede ideeën (in bijzonder natuurlijk de VVD, zeggen we met een knipoog). Zo zorgen we met elkaar voor een zo sterk mogelijke gemeentelijke begroting, welke ook recht doet aan de inbreng van momenteel kleinere partijen. Dit zal in ieder geval de wijze zijn waarop de VVD de begrotingsbehandeling ingaat en voorstellen van alle andere partijen beoordeelt.