In gesprek met het Katwijks Museum

Deze week was ons burgerlid Frances Ohlenroth aanwezig bij een werkbezoek aan het Katwijks Museum. Het museum ontvangt subsidie vanuit de gemeente en ziet deze graag verhoogd worden, aangezien het bedrag al jaren niet is geïndexeerd maar de kosten tegelijkertijd wel zijn gestegen.

Frances kijkt terug op een geslaagd bezoek: "Het is mooi te zien dat het museum volledig op vrijwilligers draait, die enthousiast vertelden over hun werkzaamheden. Tijdens het bezoek werd onder meer door Cees Haasnoot een bezielende presentatie gegeven over de Katwijkse schilderskolonie en de schildersvrienden Artz en Kaemmerer die 150 jaar geleden van Parijs naar Katwijk kwamen en daar het 'prachtige Hollandsche licht', ofwel het Katwijkse licht aan de zee vonden. En we hoorden meer over de achtergrond én toekomst van het museum. Een interessante avond!"

Onze gemeente kent een rijk aanbod aan culturele evenementen en voorzieningen, zoals musea, markten en de Oranjeverenigingen. Zij maken Katwijk uniek en geliefd bij zowel inwoners als bezoekers. De VVD vindt het dan ook belangrijk dat de gemeente hen goed ondersteunt.

Nog tot 15 oktober loopt in het museum de expositie La Bohème. Het bezoeken waard!