Wéér uitstel actieplan verkeersveiligheid

De aanpak van grote verkeersknelpunten en het huidige college blijken helaas geen gelukkige combinatie te zijn. Onlangs ontvingen we namelijk het bericht dat de aanbieding van het actieplan verkeersveiligheid wéér is uitgesteld. Ook de actualisatie van de top 10 verkeersknelpunten komt later.

Ruim elf maanden (!) geleden berichtten we nog optimistisch dat de stukken begin 2023 zouden komen, na een toezegging van de wethouder. De verwachting nu is dat het rond eind september komt; het wordt dan al gauw richting het eind van het jaar voor de gemeenteraad hier verder over kan spreken. Daarmee zijn we dus weer maanden verder, nog los van het feit dat papieren stukken helaas niet direct tot actie leiden.

Voor de VVD is en blijft verkeersveiligheid een heel belangrijk onderwerp. Gezien het patroon van ongelukken op een aantal beruchte locaties, zoals het Bosplein en de kruising N206/Hoorneslaan in Katwijk, vinden we het onverstandig om zo weinig prioriteit te geven aan dit onderwerp. We blijven ons er dan ook hard voor maken om hier snel mee aan de slag te gaan.