Gemeente stopt onnodig onderzoek

Al jaren is de VVD kritisch op het grote aantal onderzoeken en enquêtes vanuit de gemeente. Niet omdat we tegen onderzoek zijn - integendeel - maar wel omdat we regelmatig zien dat deze in de la belanden, niet/nauwelijks nieuwe informatie opleveren óf er niks mee wordt gedaan.

We zijn dan ook tevreden met het bericht dat we onlangs vanuit de gemeente kregen betreft het onderzoek 'Waar staat je gemeente' (WSJG). Dit onderzoek kost circa €15.000,- en levert weinig bruikbare input op. De VVD stelde hier het afgelopen jaar meermaals vragen over en nu is besloten om met de deelname te stoppen.

Voor WSJG werd onder meer een enquête uitgezet onder willekeurige bewoners van de gemeente. Het blijft uiteraard belangrijk om aandachtspunten en suggesties bij inwoners op te halen, en daarom steunen we ook het voornemen om te zoeken naar andere manieren van burgerparticipatie. Maar dan wél manieren waarbij de gemeente ook echt iets doet met de inbreng, want alleen dan heeft participatie meerwaarde.