Bouw Havenscharnier stapje dichterbij

De Katwijkse gemeenteraad stemde vorige week unaniem in met de gebiedsvisie Havenscharnier. Hiermee komt woningbouw in dit gebied in Katwijk aan Zee een stapje dichterbij.

De VVD sprak voor de besluitvorming met huidige bewoners, die zich zorgen maken over het nieuwbouwproject. Wanneer de plannen verder zijn uitgewerkt, zullen we ons hier als gemeenteraad dan ook nog opnieuw over uitspreken. Daarbij houden we als VVD óók de stem van toekomstige bewoners in het achterhoofd. Zij kunnen nog niet meespreken – ze wonen er immers nog niet – maar we houden vanuit het ‘algemeen belang’ zeker rekening met hen. Nieuwe woningen zijn in onze gemeente zijn namelijk keihard nodig, voor veel verschillende doelgroepen.

Voor de VVD is onder meer voldoende parkeergelegenheid belangrijk bij de beoordeling van de nieuwbouwplannen. Te vaak zien we dat er maar heel weinig parkeerplaatsen worden ingetekend, terwijl velen die auto wel nodig hebben. Ook bij de behandeling van deze gebiedsvisie deelden we ons standpunt daarover.