Hoe veilig is Katwijk?

Het is een vraag die ons de afgelopen tijd regelmatig bezighoudt: hoe veilig is het in onze gemeente? Na diverse incidenten én twee dodelijke slachtoffers door geweld, maakt de VVD zich hier ernstig zorgen om.

Op donderdagavond 8 juni praat de gemeenteraad over de veiligheid in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. Voorafgaand aan deze vergadering heeft de VVD diverse vragen ingediend. Zo vragen we de teamchef van de politie onder meer om een stand van zaken te geven betreft drugsoverlast, willen we weten waarom het aantal fietsendiefstallen zo is toegenomen, vragen we de burgemeester hoe het gaat met de vernieuwing van het veiligheidsconvenant amateurvoetbal en is de vraag of er een bepaalde trend waarneembaar is op het gebied van ondermijning.

Tijdens de vergadering krijgen we antwoord op onze vragen. Ongetwijfeld komen ook de recente geweldsincidenten aan de orde. Voor de VVD staat het borgen van de veiligheid hoog in het vaandel. We zijn dan ook zeer benieuwd naar de feiten op dit moment. Op basis van die feiten kunnen we de huidige situatie beoordelen en gezamenlijk aan een goede aanpak werken.