Meer hotels in Katwijk? Goed idee!

Door nieuwe regels rondom woningverhuur, zal het aantal B&B's in onze gemeente straks mogelijk sterk afnemen. Eigenaren van kleine pensions verwachten dat er straks zo'n tweehonderd minder bedden voor verhuur beschikbaar zullen zijn. Dit baart de VVD zorgen, en dus komen we deze week in de gemeenteraad met een voorstel om het toeristisch (hotel)aanbod in onze gemeente een duwtje in de rug te geven.

Voor een kustgemeente is de omvang van de recreatie- en toerismesector in Katwijk relatief klein. De VVD heeft er vaker voor gepleit om deze sector te versterken. De aanstaande lokale regelgeving maakt de noodzaak om hierin stappen te zetten alleen maar groter.

Daarom roept de VVD de gemeenteraad op om uit te spreken dat meer hotels in onze gemeente van harte welkom zijn en verzoeken we het college om in de komende begroting beleid op te nemen om het toeristisch (hotel)aanbod in onze gemeente actief te stimuleren. Belangrijk voor onze lokale economie!