In gesprek met veiligheidsteam gemeente

Veiligheid is voor de VVD een heel belangrijk onderwerp. Regelmatig spreken we dan ook met inwoners, ondernemers en verenigingen die hier in meer of mindere mate mee te maken hebben. Deze keer gingen we langs op het gemeentehuis, voor een verdiepend gesprek met het veiligheidsteam van onze gemeente.

Vanuit het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving waren de manager, een beleidsmedewerker en enkele boa's aanwezig om te vertellen over hun werk en onze vragen te beantwoorden. Zo spraken we onder meer door over ondermijning, in vervolg op het bezoek van minister Yeşilgöz-Zegerius afgelopen maand, gingen we in op de problematiek rondom het voetbal van afgelopen jaar en hoorden we waar de boa's zoal mee bezig zijn. Bij het gesprek was ook een politieagent aanwezig: tussen de politie en boa's is veel samenwerking en afstemming over hun werkzaamheden.

Het was erg fijn om dieper door te kunnen spreken over alle issues rondom veiligheid die binnen onze gemeente spelen. Altijd waardevol om ervaringen vanuit de dagelijkse praktijk te horen!