Maak vaart met aanpak verkeersknelpunten!

Alweer vier jaar geleden lanceerde het Katwijkse college een verkeersveiligheidsplan, met als doel om de verkeersveiligheid in Katwijk te verbeteren. Van de uitvoering van het plan, in het bijzonder de aanpak van de grote verkeersknelpunten, kwam tot heden weinig terecht. Eind vorig jaar kondigde het college aan uiterlijk deze maand met een actieplan verkeersveiligheid te komen, alsmede een actualisatie van de top 10 verkeersknelpunten. Nu onlangs is medegedeeld dat dit plan pas ná de zomer in de gemeenteraad wordt behandeld, heeft de VVD opnieuw vragen gesteld over de trage aanpak van het college bij dit onderwerp.

De VVD vraagt zich onder meer af waarom niet eerder is gestart met het opstellen van het actieplan, zodat deze wél deze maand gerealiseerd zou zijn. Daarnaast roepen de liberalen op om van verkeersveiligheid een topprioriteit te maken en vraagt het in hoeverre bewoners en inwoners bij het nieuwe actieplan worden betrokken. Tot slot vraagt de partij opnieuw aandacht voor een aantal grote verkeersknelpunten, zoals de Brouwerstraat in Rijnsburg, het Bosplein in Katwijk aan Zee en de afrit N206/Hoorneslaan in Katwijk Noord.

Het college heeft dertig dagen de tijd om tot beantwoording van de vragen te komen.

Eén jaar geleden lanceerden we onderstaande video over de verschillende verkeersknelpunten in onze gemeente. Sindsdien gebeurde er helaas weinig om deze veiliger te maken.