Portefeuilleverdeling nieuwe fractie

Onlangs zijn in de gemeenteraad onze raadsleden Lennart van der Plas en Annette Brul-van Egmond geïnstalleerd. Ook Bastiaan Zuyderduyn en Leendert Hoek werden benoemd: zij zijn de komende jaren actief als burgerlid namens de VVD. Dit betekent dat zij aanwezig mogen zijn bij zogeheten commissievergaderingen. Er worden vaak twee of drie commissievergaderingen tegelijk gehouden; door de inzet van burgerleden is het met een kleine fractie mogelijk alle vergaderingen bij te wonen.

De fractie heeft Van der Plas verkozen tot fractievoorzitter. Daarnaast zijn de verschillende onderwerpen die spelen, in ieder geval voor de komende tijd, verdeeld onder de raads- en burgerleden.

Van der Plas zal zich voornamelijk bezighouden met alles rondom bestuur en ondersteuning en volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing. Daarnaast zal hij vanuit zijn rol als fractievoorzitter soms optreden bij andere onderwerpen.

Brul-van Egmond is namens de VVD verantwoordelijk voor de onderwerpen veiligheid, onderwijs en het sociaal domein. Een groot deel van deze onderwerpen is voor haar bekend terrein: ook in de vorige raadsperiode hield zij zich hier mee bezig.

Zuyderduyn gaat in commissievergaderingen het woord voeren op de onderwerpen verkeer, vervoer en waterstaat en sport, cultuur en groen. Hoek tot slot is woordvoerder economie en volksgezondheid en milieu. Wanneer hun onderwerpen niet in de commissievergadering, maar in de gemeenteraad zelf worden besproken, neemt Van der Plas dan wel Brul-van Egmond het woordvoerderschap over.

Door de taken goed te verdelen, probeert de VVD bij zo veel mogelijk onderwerpen en zaken betrokken te zijn en op te komen voor de belangen van alle Katwijkers, Rijnsburgers en Valkenburgers. Wil je meedenken op een van de voorgenoemde onderwerpen, of wil je om andere reden contact opnemen met de VVD-fractie? Dat kan te allen tijde via fractie@vvdkatwijk.nl.