In memoriam: Eco van Efferink (69)

De VVD Katwijk heeft met verslagenheid kennisgenomen van het onverwachte overlijden van Eco van Efferink (69).

Eco was 1998 tot 2010 raadslid namens de VVD Katwijk. In deze periode was hij onder meer betrokken bij de fusie van Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg, zo vertelt oud-voorzitter en voormalig Rijnsburgs raadslid Kier Brul. “Vanuit zijn visie en contacten heeft Eco het lef gehad om hier positief aan mee te werken. Op dat moment was het voor onze gemeente het beste om te doen, gezien het toenemende aantal taken dat vanuit het Rijk naar de gemeenten werd geschoven. Ik herinner mij Eco dan ook als een voortvarende bestuurder met een duidelijke blik op de toekomst.”

Tussen 2002 en 2005 zat Eco samen met Cees Verdoes in de VVD-fractie. Cees: “Het mooie was dat we beiden in de Triton op de Boulevard woonden. Zo konden we onze fractievergadering regelmatig op de trap organiseren. Eco was in zijn portefeuille verantwoordelijk voor de ‘zachte’ kant, ik deed de ‘harde’ kant van de business. We hebben in die jaren plezierig samengewerkt.”

Het bestuur van de VVD Katwijk wenst zijn vrouw Wil, kinderen, familie en vrienden veel sterkte bij dit grote verlies. Het afscheid van Eco zal in besloten kring plaatsvinden.