Oproep: geef ruimte aan nieuwe initiatieven HOV

Vorige week is in de gemeenteraad opnieuw gesproken over Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) in Katwijk en de bijbehorende inpassingsmaatregelen. De VVD Katwijk pleitte er hierbij voor om nu geen miljoenen te besteden aan infrastructuurwijzigingen, maar na te denken over de toekomst.

Fractievoorzitter Nico van Hoogdalem: “Het wordt tijd dat de wethouder en provincie de toekomst omarmen. Wat ons betreft besteden wij het gereserveerde geld aan nieuwe initiatieven, zoals kleine, onbemande busjes die vanaf de randen van Katwijk door de gemeente kunnen rijden. Deze elektrische busjes zorgen daarnaast voor een verminderde uitstoot van schadelijke stoffen. Bovendien kan dit initiatief ondersteund worden vanuit het project Unmanned Valley in Valkenburg.”

Ook wethouder Van der Bent (ChristenUnie) liet weten toekomstig vervoer en de technologische ontwikkelingen daaromtrent een “buitengewoon interessant onderwerp” te vinden en op het moment dat de mogelijkheden er zijn het niet na te laten hier iets mee te doen. De VVD Katwijk zal de vinger aan de pols blijven houden en ernaar blijven streven om als Katwijk hierin voorop te lopen.