Sta op tegen alcohol- en Drugsmisbruik

VVD vraagt college om nieuwe aanpak drugs gebruik jongeren.

Het interview in het Leidsch Dagblad van zaterdag 2 mei jl. stelt de politie betreffende de aanpak van het toenemende drugsgebruik en dealen door jongeren “geen directe oplossing voor handen te hebben”, de vraag is hoe nu verder?

Deze uitspraak is voor de  VVD fractie aanleiding het College van Burgemeester en Wethouders vragen te stellen.

De VVD heeft  vorig jaar tijdens de algemene beschouwingen en tijdens de raadsvergadering van 9 april jl. al zijn zorgen uitgesproken over drank en drugmisbruik onder jongeren in Katwijk.

Er moet er een nieuwe aanpak komen waarin niet alleen stichting Kokon, maar zeker ook alle verenigingen, uitgaansgelegenheden en maatschappelijke organisaties deel moeten nemen.

Volgens de VVD fractie kan je de verkrijgbaarheid en het gebruik alleen maar terugdringen door overal waar jongeren samenkomen de boodschap uit te dragen  wat de risico’s zijn voor de gezondheid, orde en veiligheid.  Wij zouden zeggen “Sta op tegen alcohol en drugsmisbruik” aansluitend of als onderdeel van de laatst gelanceerde BOB campagne.