Vragen VVD over parkeerverbod Cantineweg

Onlangs is de Cantineweg in Katwijk aan den Rijn verbouwd: het is een fietsstraat geworden, waarbij alleen bewoners (en hun bezoekers) de auto kwijt kunnen. Dit terwijl de straat tot kort geleden nog veel werd gebruikt om de parkeren door bezoekers van het duingebied.

De VVD uitte afgelopen week in de gemeenteraad haar zorgen over deze aanpassing. Zo verbaasde het de VVD dat de straat al is aangepast terwijl de bezwaarprocedure nog loopt. Ook vroegen we ons af of bewoners uit naastgelegen straten in de Zanderij, zoals het Duinviooltje, Salomonszegel en Helm actief zijn geïnformeerd (wat niet het geval lijkt te zijn). De verwachting is namelijk dat hier nu meer bezoekers zullen parkeren, terwijl de parkeerdruk er al hoog is.

Door een gebrek aan tijd werden niet al onze mondelinge vragen beantwoord. Een deel zullen we daarom ook nog schriftelijk stellen. Want hoewel we begrijpen dat de Cantineweg geen ideale locatie is voor veel autoverkeer, betekent dit natuurlijk niet dat je zo’n straat zomaar kunt vervangen. Immers zal het in dit geval ook elders gevolgen hebben.

Update 27 september 2024: Inmiddels zijn door de VVD-fractie extra vragen ingediend (zie bijlage). De beantwoording wordt eind oktober/begin november verwacht.