VVD vraagt om heropening strandhuisjes

Sinds enkele weken geldt er in de regio Hollands-Midden een noodverordening in verband met het coronavirus. Dit treft vele ondernemers die hun deuren nu gedwongen gesloten moeten houden. De maatregelen raken ook de Katwijkse exploitanten van strandhuisjes, terwijl bijvoorbeeld hotels wél geopend mogen zijn. In tegenstelling tot onder meer campings, waar gedeeld sanitair een besmettingsrisico vormt, zijn de strandhuisjes voorzien van een eigen keuken, douche en toilet. Toch mogen ook de strandhuisjes nu niet open, wat de horecaondernemers op het strand nog eens extra hard raakt.

Gezien het relatief kleine aantal huisjes en de beperkte hoeveelheid gasten die zij ontvangen, stellen we voor om recreatief gebruik van de strandhuisjes weer mogelijk te maken. Hierover hebben we de volgende vraag gesteld aan het college: "Is het college bereid, bij de veiligheidsregio een kleine wijziging van de noodverordening voor te stellen, die het mogelijk maakt recreatief gebruik te maken van strandhuisjes?"