De coronacrisis raakt ons allemaal

Het zijn onzekere tijden voor ons allemaal. Misschien moet je thuiswerken, kun je helemaal niet aan de slag of draai je extra uren in een cruciale beroepssector. Hoe kom je deze maand door? Wat gebeurt er hierna? En wanneer kan ik weer normaal aan de slag? Het zijn vragen die bij iedereen spelen, maar helaas ook geen makkelijk antwoord kennen.

De afgelopen tijd hebben onze raadsleden Annette Brul, Toon Stegmann en Bastiaan Zuyderduyn VVD-leden in onze gemeente gebeld die ondernemer zijn: in de horeca, als evenementenorganisator, in de techniek of in de bloemen. Stuk voor stuk mensen die hard geraakt worden door de crisis en nu minder of helemaal geen werk meer hebben, terwijl ze soms wel personeel hebben dat doorbetaald moet worden. Met een luisterend oor en een goed gesprek proberen we te helpen waar mogelijk en eventueel signalen door te geven op lokaal en landelijk niveau. Vanaf vandaag, maandag 6 april, kunnen ondernemers daarnaast gebruik maken van de Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid van het UWV.

We zijn benieuwd op welke manier de coronacrisis jou raakt in je werk of dagelijks leven, wat je vindt van de maatregelen die tot nu toe zijn genomen en wat wij eventueel nog zouden kunnen doen. We horen het graag! Want zoals onze premier al zei: alleen samen komen we deze moeilijke periode te boven.