VVD Katwijk steunt tijdelijke N206 aan zuidkant

De provincie is begonnen met de voorbereidingen voor de aanleg van het laatste stuk van de RijnlandRoute, tussen knooppunt Leiden-West en de kruising met de Wassenaarseweg. Voor de aanleg van deze weg zal volgens het plan aan de noordkant hiervan gefaseerd een tijdelijke weg worden aangelegd op de plek van het huidige fietspad en park. Dit stuit echter op flink verzet van de omwonenden, zo bleek uit een recente bijeenkomst hierover. Wel lijkt er nog een opening te zijn bij aannemer Boskalis en de provincie voor een alternatief plan aan de zuidzijde.

Om bewoners van Valkenburg een steuntje in de rug te geven, heeft de VVD Katwijk vorige week donderdag in de gemeenteraad een motie van het CDA Katwijk medeondertekend. In deze motie wordt het college opgeroepen het gesprek aan te gaan met de provincie en Boskalis om haar voorkeur uit te spreken voor een tijdelijke N206 aan de zuidkant. Hier is volgens de indieners haast bij geboden, omdat de voorbereidingen voor de aanleg van de weg gewoon door gaan. Helaas werd de motie alleen gesteund door de PvdA en vonden de andere partijen het juist te vroeg hiervoor. “We hopen vanavond op veel insprekers tijdens de informatieve raadscommissie in het gemeentehuis. Het zou fijn zijn als de motie de volgende keer wél raadsbreed wordt aangenomen. Hopelijk zijn we dan nog niet te laat”, aldus raadslid Bastiaan Zuyderduyn.