VVD Katwijk introduceert... Lennart van der Plas (23)

Over precies 6 weken gaat Katwijk weer naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen. Tot die tijd stellen we onze top 7 van kandidaten voor de gemeenteraad voor. Wie zijn zij, wat beweegt hen en waarom kan Katwijk wel wat meer VVD gebruiken? Je leest het de komende tijd op deze pagina!

Als zesde op de lijst van de VVD Katwijk staat onze jongste kandidaat: Lennart van der Plas (23), sinds kort woonachtig in Katwijk aan den Rijn in de wijk Koestal. In het dagelijks leven studeert Lennart aan de Universiteit Leiden voor zijn master Management van de Publieke Sector, waarmee hij in principe bezig is aan zijn laatste studiejaar. Daarnaast werkt hij zo’n twintig uur per week vanuit huis voor een wervingsbureau en is hij actief als vrijwilliger bij Quick Boys, waar hij samen met anderen de website en social media bijhoudt en interviews afneemt.

Tijdens deze campagne is Lennart de campagneleider van de VVD Katwijk. Dat houdt in dat hij verantwoordelijk is voor alle acties, organisatie en input aan plaatselijke (social) media. Lennart noemt het “uitdagend en druk, maar bovenal leuk en zeer leerzaam.” Zijn politieke belangstelling was er al een tijdje, maar werd concreet toen hij eind 2016 terugkwam van enkele maanden studie in Nieuw Zeeland. Lennart wil niet toekijken, maar aanpakken: een liberaal geluid laten horen. “Er is vaak een teveel aan allerlei regels, zeker in Katwijk. Veel mag niet, maar kan wel. Het wordt hoog tijd om deze mooie gemeente vooruit te brengen naar de 21e eeuw. Natuurlijk: Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg hebben hun eigen culturele achtergrond, en dat moet ook vooral zo blijven. Maar dat hoeft niet te betekenen dat we op tal van gebieden, zoals regels voor ondernemers en ruimte voor burgerinitiatieven, zo ver achter moeten lopen op andere gemeenten. Het is tijd voor vernieuwing én dus tijd voor meer VVD in deze gemeente.”

Volgens Lennart is het erg belangrijk volgende maand naar de stembus te gaan. “In Katwijk gebeurt er veel op dit moment. Er moeten grote beslissingen genomen worden over onder meer het openbaar vervoer in de gemeente, de infrastructuur en de woningbouw, waar soms behoorlijk anders over wordt gedacht door de verschillende partijen. En wat dacht je van de plannen voor de dure, nieuwe bibliotheek in Katwijk aan Zee? Deze verkiezingen kunnen daarin een verschil maken.”