Goede resultaten VVD bij verkiezingen

Vorige week woensdag 20 maart waren er Provinciale Statenverkiezingen en verkiezingen voor het Hoogheemraadschap Rijnland. In de provincie Zuid-Holland is nieuwkomer Forum voor Democratie (FvD) in één klap de grootste partij geworden met elf zetels. Ondanks de landelijke trend heeft de VVD in onze provincie ruim 15.000 stemmen meer gekregen en blijft het daarmee op tien zetels. In het Hoogheemraadschap Rijnland stijgt de VVD van vier naar vijf zetels.

Katwijker Bastiaan Zuyderduyn, kandidaat voor de VVD Zuid-Holland, kijkt tevreden terug op de verkiezingen. “Na een intensieve campagne hebben we in Katwijk ruim 600 stemmen gewonnen ten opzichte van 2015. Ik wil via deze weg de 767 kiezers bedanken die op mij hebben gestemd.” Het aantal stemmen voor Zuyderduyn is niet genoeg voor een voorkeurszetel, maar hij zal de komende jaren als burgerraadslid in Katwijk aandacht blijven vragen voor een goede ontsluiting van Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg, snel openbaar vervoer en voldoende woningen.

FvD heeft nu het initiatief voor de coalitievorming en heeft VVD’er Hans Wiegel gevraagd om de mogelijkheden voor een coalitie te verkennen. “Ik ben zeer benieuwd naar het programma van de FvD voor Zuid-Holland en hoop dat zij ook hun verantwoordelijkheid zullen nemen”. zo besluit Zuyderduyn.