Kandidaatstelling VVD Katwijk goedgekeurd

Afgelopen maandag hebben voorzitter Kier Brul en secretaris Bastiaan Zuyderduyn namens de VVD Katwijk de kandidatenlijst ingeleverd voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart aanstaande. De lijst is deze week door de Kiesraad goedgekeurd en bevat 16 gedreven kandidaten uit alle dorpskernen van onze gemeente.

De kandidaatstellingscommissie van de VVD Katwijk is in de zomer begonnen met het voeren van gesprekken met kandidaten en heeft gekozen voor een kwalitatieve lijst met een goede mix van ervaren kandidaten en nieuwe talenten. Een aantal kandidaten hebben met succes een masterclass gevolgd met andere VVD-afdelingen in de Duin- en Bollenstreek over het raadslidmaatschap. “Het grote voordeel van een lokale partij met partijgenoten in andere gemeenten, de provincie en het rijk is dat je veel meer voor jouw gemeente voor elkaar krijgt,” aldus deelnemer Bastiaan Zuyderduyn. Ook heeft iedere kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) moeten overleggen om te voorkomen dat criminelen en andere personen met verkeerde bedoelingen op de lijst terecht komen.

De VVD Katwijk zet in op een zo goed mogelijk resultaat bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen en hoopt terug te keren naar de vijf raadszetels van 2010. “Maar meer is natuurlijk altijd welkom,” zo zegt lijsttrekker Nico van Hoogdalem met een knipoog.