Leendert de Lange geniet van burgerinitiatief Duinvallei

Bereikbaarheid en leefbaarheid waren de grote onderwerpen bij de fietstocht die VVD-kamerlid Leendert de Lange afgelopen zaterdag maakte. In acht dorpen werd het kamerlid bijgepraat over de dingen die mensen bezighouden.

In Katwijk aan den Rijn werd De Lange bijgepraat over een bijzonder project; de ontwikkeling van het terrein Duinvallei. "De gemeente heeft hier een stuk grond in eigendom dat grenst aan de wijk Zanderij. Dit stuk grond in de Duinvallei ligt al vijftien jaar braak en de gemeente heeft nu tegen de bewoners gezegd: kom maar met ideeën. Dit is toch een prachtige manier om burgers te betrekken bij de verdere ontwikkeling van hun directe omgeving."

Eén van die ideeën is afkomstig van de Oranjevereniging. In Katwijk is deze vereniging een bindende factor in het dorpsleven. De Lange: "Ze zijn heel actief. nu wordt bekeken of het plan voldoet aan de voorwaarden die de gemeenten eraan heeft gesteld. Ik vind het een prachtig burgerinitiatief". Na de uitleg door enkele vertegenwoordigers van de plaatselijke VVD-afdeling ging Leendert het gesprek aan met bewoners uit de Zanderij. Hierna stapte Leendert weer op de fiets om zijn tocht door de regio te vervolgen.