Donderdag: meespreken over betaald parkeren

Op donderdag 8 februari kan iedereen die dat wil in de gemeenteraad weer meespreken over het voorstel om het betaald parkerengebied fors uit te breiden. De VVD is zeer kritisch op deze plannen, die wat ons betreft desastreuse gevolgen hebben voor de toekomst van onze dorpen. We zullen er dan ook alles aan doen om het voorstel te verwerpen, of in ieder geval flink aan te passen.

Vermoedelijk op 15 februari komt er weer een vergaderavond over het betaald parkeren: dan kunnen de politieke partijen hun oordeel geven, meespreken is dan niet meer mogelijk. Of dit debat doorgaat zal mede afhangen van de publieke belangstelling deze week. Indien er nog veel nieuwe meesprekers zijn, zal de VVD voorstellen om een extra sessie te organiseren voor meesprekers. Gezien de grote consequenties van de plannen, die ertoe leiden dat in de toekomst in grote delen van onze gemeente betaald parkeren wordt ingevoerd, vinden we een zorgvuldige behandeling zéér belangrijk.

Inmiddels hebben we ook een antwoord ontvangen op vorige week door ons gestelde vragen. Deze roepen in ieder geval deels weer nieuwe vragen op, die we proberen donderdag of op een later moment in te brengen. Meer achtergrond betreft de zogeheten informatieve vergadering van aanstaande donderdag is te vinden via de website van de gemeenteraad.