Gesprek met HRM-team gemeente Katwijk

De afgelopen periode heeft de VVD zich voor een aantal thema’s ingezet die te maken hebben met de bedrijfsvoering van de gemeente zelf. Zo vroegen we meermaals aandacht voor de hoge externe inhuur, die in Katwijk al jarenlang boven het landelijk gemiddelde ligt. Daarnaast riepen we, samen met KiesKatwijk, de gemeente ook op om meer gebruik te maken van gepensioneerden voor moeilijk in te vullen vacatures.

Een aantal maanden geleden bood een van de HRM-adviseurs van de gemeente aan om eens een ‘kijkje in de keuken’ te nemen in het gemeentehuis. Raadsleden Lennart van der Plas (VVD) en Max van Duijn (DURF) maakten dankbaar gebruik van dit aanbod.

Van der Plas: “Het was heel waardevol om hierover een verdiepend en open gesprek te kunnen hebben buiten de politieke arena, vanuit een positieve grondslag om onze gemeente en het ambtelijk apparaat te versterken.” Met dank aan de betrokken ambtenaren voor de begeleiding van het bezoek!