VVD brengt bezoek aan Boschypaling

Regelmatig gaan we als politieke partij in gesprek met inwoners, verenigingen en ondernemers in onze gemeente. Zo ook afgelopen week, toen Annette Brul, Leendert Hoek, Lennart van der Plas en Ernst Star een bezoek brachten aan Boschypaling. In de rokerij van het jonge bedrijf, gevestigd in ’t Heen, gaven eigenaren Marco van den Bosch en Wim Vos een rondleiding en vertelden ze enthousiast over hun werk.
De (gekweekte) paling en makreel die van maandag t/m zaterdag met de hand verwerkt wordt in de onderneming, wordt door heel Nederland verkocht, en sinds kort zelfs over de grens. Daarnaast was het mooi te horen dat Boschypaling voor elke kilo verkochte paling vrijwillig 1 euro doneert aan het Eel Stewardship Fund (ESF), een fonds dat helpt om de palingstand te herstellen.
We kijken terug op een fijn en waardevol bezoek en bedanken Marco en Wim voor hun gastvrijheid, de rondleiding en het goede gesprek dat we met elkaar voerden.